Falowniki LG H100 – Funkcja Kompensacji Poślizgu
Poślizgiem silnika nazywamy różnicę pomiędzy ustaloną częstotliwością (prędkością synchroniczną silnika), a jego rzeczywistą prędkością obrotową. Podczas wzrostu obciążenia, mogą wystąpić różnice pomiędzy częstotliwością zadaną, a prędkością obrotu silnika. W przypadku gdy aplikacja wymaga ograniczenia takich różnic, wykorzystywana jest funkcja kompensacji poślizgu.
W celu poprawnego działania funkcji kompensacji poślizgu należy odpowiednio skonfigurować parametry przemiennika. Firma LG zaleca przeprowadzać konfigurację w następujący sposób:
- Ustawić wartość parametru „DRV-09” na „2” – tj. tryb kompensacji poślizgu,
- Ustawić w parametrze „DRV-14” moc silnika podłączonego do falownika,
- Wprowadzić ilość biegunów silnika z tabliczki znamionowej – parametr „BAS-11”,
- Wprowadzić wartość poślizgu z tabliczki znamionowej silnika – parametr „BAS-12”,
- Wprowadzić znamionowy prąd silnika – parametr „BAS-13”,
- Wprowadzić prąd zmierzony gdy silnik pracuje bez obciążenia. W przypadku występowania trudności z przeprowadzeniem pomiarów można wprowadzić wartość umowną równą 30-50% wartości znamionowego prądu silnika – parametr „BAS-14”,
- Sprawność silnika odczytana z tabliczki znamionowej – parametr „BAS-16”.